Hunkemöller retour: de opheldering waar je naar zocht

Eens in de zoveel tijd is het tijd voor wat nieuwe lingerie. Niet zo zeer om je partner tevreden te houden (die tijd zijn wel al lang voorbij), maar gewoon, omdat je het jezelf gunt. Op een of andere manier geeft het je namelijk toch een boost met zelfvertrouwen. Waarom? Dat maakt niet uit, zolang je je er maar goed in voelt.

Toch komt het meer dan eens voor dat je iets koopt wat niet helemaal naar wens is. Laat bijvoorbeeld een bh nou ongeveer een van de moeilijkste items te zijn om de maat van te bepalen. Na drie keer opmeten in de winkel, weet je bijna zeker dat het 75B moet zijn. En toch, toch zit dat andere model weer veel te strak of verzuipen je borsten ongeveer in die stevige cup. Hup retourneren maar, om vervolgens weer een nieuwe te bestellen. Retourneren? Ja zeker. In dit artikel vertellen we je hoe.

Een heldere, uitgebreide werkwijze

We vallen maar direct met de deur in huis en vertellen je graag hoe je een item van de Hunkemöller retour doet. Het is geen geheim dat lingerie aardig in de kosten kan lopen, dus better be fast met retourneren, than sorry. Bij het retourneren maken we overigens onderscheid tussen retourneren in de winkel.

Let op: binnen 30 dagen na ontvangst dien je aan te hebben gegeven dat je het product wil retourneren.

Retour in de winkel

Natuurlijk mag je een bestelling die je online hebt geplaatst, ook in de winkel retourneren. Zoek op internet het dichtstbijzijnde filiaal, neem je te retourneren items mee en het zal allemaal wel los lopen.

In de winkel hebben ze de items en een e-mail bevestiging óf het retourformulier mee. In principe heb je binnen drie werkdagen je geld weer terug. Het geld wordt gerestitueerd op de manier waarop je in eerste instantie hebt betaald. Dus, heb je via iDeal betaald, dan krijg je je geld op die betreffende bankrekening terug.

Leuke noot: retourneren in de winkel is gratis!

Retour via de post

Bij het retourneren via de post heb je keuze tussen twee opties:

  1. Je laat binnen 30 dagen weten dat je afziet van de aankoop. Vanaf dat moment heb je nóg eens 14 dagen om jezelf inclusief het pakketje naar het DHL-punt te verplaatsen.
  2. Je stuurt binnen 30 dagen het pakket op en laat op die manier zien dat je afziet van de aankoop. Hierbij moet je dan wel even iets toevoegt waarop staat dat je afziet van de aankoop.

In beide gevallen kost het je €1,95 om je pakket te retourneren. Het terugsturen gebeurt in principe via een DHL Servicepunt, omdat je hier alleen maar hoeft te zeggen dat het om een Hunkemöller retour gaat en zij verder weten wat ze moeten doen (zie hieronder de voorwaarden).

Het terugbetalen gebeurt in principe ook binnen 3 werkdagen op de manier waarop je initieel hebt betaald. Wel kan het tot 10 werkdagen duren tot de ontvangst is verwerkt. Wat we hiermee zeggen is dat die 3 dagen pas ingaan op het moment dat jij een e-mail van ontvangst hebt gekregen.

Voorwaarden voor een DHL-retourtje

  • je registreert sowieso met je bestelnummer en e-mailadres je retour op de website.
  • je verpakt je items in de originele doos, of een andere stevige doos, waar je de oude labels dan natuurlijk weer van verwijderd.
  • je laat bij het DHL-punt op je telefoon de barcode of QR-code scannen van je retourregistratie

Voorwaarden voor überhaupt de retour

Nu zullen we even ingaan op retourvoorwaarden die gelden voor zowel het retourneren in de winkel als via de post.

  • Originele staat
    Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je een heet avondje met je vlam beleefd, je de lingerie voor een paar uur aanhebt en vervolgens weer retour moet doen. Met andere woorden, de items zijn ongebruikt, onbeschadigd, inclusief labels en hangtags en verkeren zich in originele staat.
    Zijn de items op een of andere manier toch niet meer hoe ze horen te zijn, dan mag Hunkemöller waardevermindering toebrengen op de artikelen.
  • Meerdere bestellingen
    Het kan zijn dat je vorige week nog die heerlijke pyjama hebt besteld en een aantal dagen geleden nog dacht dat wat extra ondergoed ook wel lekker zat. Helaas blijken alle artikelen helaas niet te passen. Kan gebeuren, maar dit betekent wel dat je nog steeds twee pakketen zal moeten wegbrengen. Meerdere bestellingen combineren in één pakket, is dus helaas niet mogelijk.
  • Passion points of Shoptegoed
    Zowel passion points of shoptegoed worden beide hersteld in het geval van een retour. Met andere woorden, hiervan wordt alles teruggestort op je Membercard. Wel zo eerlijk, toch?
  • In de winkel gekochte items
    Als je een item besteld dat je online hebt gekocht retourneert, dan krijg je ‘gewoon’ je geld terug. Als je een item retourneert dat je in de winkel hebt gekocht, krijg je daarvoor altijd een cadeaubon terug. Misschien iets om rekening mee te houden, als je wat krap bij kas zit en het geld ook wel aan wat naders kan besteden.

Zo zie je maar weer dat je in sommige gevallen wel degelijk afhankelijk bent van een aantal ‘uitzonderingen’. Je kan zelf wel bedenken dat het bijvoorbeeld ‘handig’ is als je meerdere bestellingen bij elkaar doet, maar is dat eigenlijk ook zo voor Hunkemöller? Nu weet je dus dat het antwoord hierop een glansrijke ‘nee’ is. Ach, we zijn al lang blij dat je überhaupt aan retourneren doet. Immers toch wat beter voor het milieu dan ongedragen in je kast laten hangen.